kapak

Nörolojik Rehabilitasyon

Nörolojik Rehabilitasyon nedir sorusunun en yalın cevabı beyin ve omurilik sistemlerine bağlı meydana gelen sağlık problemlerinin iyileştirilmesi uygulanan tedaviler olduğudur. İnsan vücudunun dengeli ve koordineli bir şekilde hareket etmesini sağlayan beyin ve omirilik sistemlerindeki hasarlar günlük yaşamı zorlaştıran sağlık sorunlarına neden olabilir. Bu nedenle nörolojik bozukluklarda erken tanı ve tedavi oldukça önemlidir.

Nörolojik Rehabilitasyonu merak eden ve rahatsızlıklarının tedavi yollarını araştıran hastalar, mutlaka uzman doktor kontrolünde tetkiklerini yaptırmalı, bu sayede de en hızlı şekilde tedavilerine başlamalıdırlar. Yürüme bozuklukları, konuşmada güçlük, kol ve bacaklardaki kuvvetsizlikler, solunum kaslarının etkilenmesine bağlı nefes alışverişinde güçlük gibi durumlar nörolojik sistem problemlerine işaret etmektedir. Nörolojik rehabilitasyon tedavileri bir ekip çalışmasıdır. Fizyoterapist, ergoterapist, konuşma ve yutma terapisti, diyetisyen ve diğer yan dallar için gerekli görülen uzmanlar hastanın günlük yaşamına döndürülmesi için birlikte hareket etmektedir.

Nörolojik rehabilitasyon uygulanan hastalıklar ve rehabilitasyon yöntemleri:

• İş ve spor kazaları
  • Periferik sinir yaralanmaları
  • Omurilik hasarı rehabilitasyonu
  • Beyin tümörü ameliyatları sonrası rehabilitasyon
  • Travmatik beyin yaralanmaları rehabilitasyonu
  • İnme (Felç) rehabilitasyonu
  • Çocuk Felci (polio sekeli)
  • Yüz felci (fasial paralizi)
  • Multipl Skleroz (MS)
  • Parkinson
  • Karpal ve tarsal tünel sendromları