manuel terapi

Manuel Terapi

İlk olarak manuel terapi, tamamen doğal ve herhangi bir alet kullanılmadan sadece el ile uygulanan bir tedavi metodudur. Tıp alanında son zamanlarda yapılan araştırmalar ve uygulamalar gösterdi ki manuel terapi fıtık tedavisinde ve omurga problemlerinde oldukça etkili bir yöntemdir. Avrupa ülkelerindeki birçok üniversite hastanesinde bu konu ile ilgili ana bilim dalı olarak eğitimler verilmektedir. Manuel tedavi insan vücudunda en fazla bel ve boyun bölgesinde oluşan ağrılı durumlarda uygulanmaktadır. Modern tıp ve alternatif tıp bu yöntemin kullanılmasıyla birbirini tamamlayarak ortaya şaşırtıcı sonuçlar çıkarmıştır.

El ile tedavi yönteminin mazisi çok eskiye dayanmaktadır. Tıbbın bu kadar gelişmediği dönemlerde uygulanarak etkili sonuçlar alınmıştır. Bu etkili sonuçlar sebebiyle modern tıpta da bu konu hakkında yapılan birçok araştırma sebebiyle manuel tedavi yöntemi kullanılmaya başlanmıştır.

Yapılan ön değerlendirme neticesinde manuel terapi, tamamen fizyoterapi konusunda uzman kişiler tarafından yapılması gereken bir uygulamadır aksi halde istenmeyen sonuçlarla karşı karşıya kalınabilir.

Bel ve boyun fıtığı teşhisi konmuş hatta doktorlar tarafından ameliyat olması ön görülmüş birçok hasta ameliyata gerek kalmadan manuel terapi sayesinde sağlığına kavuşmuştur. Manuel terapi ayrıca omurga problemleri, diz ve eklem ağrıları gibi şikayetlerde de uygulanmaktadır.

spor1

spor2

Hangi Rahatsızlıklarda Uygulanır?

• Bel rahatsızlıkları; bel fıtığı, faset eklem blokajları, kanal daralması, bel kayması gibi durumlarda,
  • Boyun rahatsızlıkları; boyun fıtığı, boyun düzleşmesi, faset eklem problemleri, boyunla ilişkin baş ağrısı gibi problemlerde,
  • Kas yırtılması, donuk omuz, impingement (sıkışma) sendromu gibi omuz problemlerinde ,
  • Tenisçi ve golfçü dirseği ,
  • El bileği problemlerinde,
  • Kalça çıkığı, priformis sendromu, koksartroz, kalça protezi sonrası gibi kalça rahatsızlıklarında,
  • Menisküs yırtıkları, ön-yan-arka çapraz bağ yırtıkları, diz protezi sonrası rehabilitasyon, kondromalazi patella,genu varum-valgum-rekurvatum gibi diz problemlerinde ,
  • Ayak bileği rahatsızlıkları; topuk dikeni, halluks valgus, tarsal tünel sendromu,
  • Kırık sonrası rehabilitasyonda manuel terapi teknikleri kullanılmaktadır.