kines

Kinesiotaping

1970'li yıllarda Japon Dr. Kenzo Kase tarafından kullanılmaya başlanan kinesio bant tekniği birçok hastada alternatif (tamamlayıcı) tedavi yöntemi olarak başarıyla uygulanmıştır. 1988 Seul Olimpiyatlarında, 2008 Beijing (Pekin) olimpiyatlarında birçok sporcunun performansının arttırılması ve tedavisinde kullanılmasıyla popüler hale gelmiş. Ülkemizde kullanımı çok yenidir. 2010 yılı sonlarına doğru kullanımı yaygınlaşmıştır. Günümüzde spor sakatlıkları ile birlikte fizik tedavi, nöroloji ve ortopedik hastalıklarda sıklıkla kullanılan bir tamamlayıcı tedavi yöntemi haline gelmiştir.

Kinezyolojik bant uygulamaları bilimsel olarak;

Kas, Fasya, Vasküler dolaşım ve Lenfatik sistemi etkileyerek;

• Kas hareketini destekler,
  • Fonksiyonu geliştirir,
  • Cildin katmanları arasında boşluk oluşturur
  • Kan ve Lenfatik dolaşımı destekler,
  • Ağrı ve Enflamasyonu azaltır.

Eklem ağrılarının çoğunlukla eklemi çevreleyen kas ve çevre dokuların normal yapısını kaybetmesinden kaynaklandığını biliyoruz. Kaslarda çeşitli sebeplerden dolayı oluşan inflamasyon, şişkinlik veya spazm, cilt ile kas arasındaki boşluğun daralmasına sebep olmaktadır. Boşluğun azalması özellikle lenfatik sıvı akışının azalmasına ve ağrı reseptörlerinin basınç altında kalması sonucu ağrıya sebep olmaktadır. Bantlama metodu ile cilt dokusu yukarı doğru çekilerek cilt-kas arasındaki boşluk arttırılıp, lenfatik dolaşım rahatlatılarak ağrısız hareket imkanı sağlanarak iyileşmeye destek verilmektedir.

Temel uygulama alanları;

• Boyun, sırt, bel ağrısına neden olan mekanik sorunlar
  • Diskopatiler (Boyun ve Bel fıtıkları)
  • Yumuşak doku ağrıları
  • Bölgesel kas spazmları
  • Yumuşak doku travmaları
  • Küçük meniskal yırtıklar, kas zorlanmaları ve zedelenmeleri
  • Omuz, dirsek, el, el bilegi ve parmakları ilgilendiren agrılı problemler,
  • Spor yaralanmaları
  • Eklem burkulma ve zorlanmaları
  • Epikondilitler, karpal tünel sendromu,
  • Romatizmal hastalıklar ve fibromiyalji,
  • Lenfödem,
  • Dejeneratif artrit
  • Tendinit, bursit
  • Plantar fasiit, epin kalkanei
  • Ayak bilegi burkulmaları,
  • Ayak deformiteleri (halluks valgus, çekiç parmak vb.

kino1

kino2

Kinezyotaping’i Kimler Uygulayabilir?

Başarılı bir uygulama için hastanın iyi değerlendirilmesi, doğru kasın seçilmesi, bantlamanın hangi amaçla yapılacağının belirlenmesi, uygulanacak kasa doğru pozisyon verilmesi ve bandın gerginliğinin ayarlanması önemlidir. Bunlar tedavinin başarısını önemli ölçüde etkiler. Tekniğin başarı ile uygulanması kas-iskelet sistemi ve dolaşım sisteminin anatomisini bilmek ve uygun doğru teknikleri kullanmaya bağlıdır .

Bu nedenle Kinezyolojik bantlama uygulamaları bu konuda düzenlenen kurs ve eğitim programlarını almış doktorlar ya da fizyoterapistler tarafından yapılmalıdır.